Kamis, 24 Desember 2009

Tips Persiapan Menghadapi Malam Pertama

Malam pertama, adalah waktu yang amat menegangkan bagi pasangan pengantin. Bagi wanita, ketegangan itu kadangkala berlipat kali ganda. Berikut ada beberapa tips yang boleh dikongsi bersama.
  1. Bau Badan
    Ingat, sebelum memasuki malam pertama, Anda dan suami aktif bergerak, melayan tetamu serta keluarga yang hadir, berkali-kali ganti pakaian, keringat dan capek. Untuk itu sebelum tidur, cobalah untuk mandi. Pakailah wangian yang lembut supaya rasa gairah tidak hilang bila mencium bau badan anda.

  2. Bau Mulut
    Coba anda bayangkan, apa yang akan anda lakukan, ketika ingin mencium bibir pasangan anda, anda dapati udara yang anda sedut berbau petai. Tentu ghairah anda hilang bukan..? Kerana itu hindarilah kemungkinan ini dengan mempersiapkan diri. Penyelesaiannya, pastikan anda menggosok gigi sebelum ke kamar dan kalau boleh selalu menyediakan pepermint di tempat tidur.

  3. Tergesa-gesa
    Tergesa-gesa merupakan penyakit paling umum. Ingin cepat sehingga langsung ke acara ‘inti’. Maklumlah makanan baru, halal lagi! Tapi ingat anda harus bersabar. Sebaik-baiknya kedua-dua rileks kerana seks dengan dengan tenang itu lebih nikmat. Tergesa-gesa kadangkala boleh mendatangkan mudarat, rasa nikmat kerjasama mungkin payah untuk dicapai dan juga ia mungkin boleh menyakitkan. Misalnya anda belum begitu terangsang dan suami ingin terus menembak hasilnya boleh mengecewakan.

Sumber : http://intim.wordpress.com/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar